Posted by : Cihangir Gumustas 10 Mayıs 2013 Cuma

Türkiye'deki güncel GUINNESS Bira satış noktaları.

Aaahhh bir de marketlerde görebilsek...


Yaklaşık bir yıl sonra gelen edit:

Marketlerde de görebiliyoruz artık!

http://instagram.com/p/l7IX4yKsR5/

http://instagram.com/p/l7JYekKsS6/

{ 9 yorum... read them below or Comment }

  1. istanbul ve ankaradaki mekanlarda satılan guinnessleri bilmem ama bursadaki mekanlarda yurtdışında içtiğim guinnesslerden sanki fersah uzakta. sanki çin malı birşey içiyormuşum gibi bir his verdi her seferinde. her seferinden kastım en az 5-6 kez şans vermişimdir. çamaşır suyu gibi bulanık tadı hiç olmayan bir sıvı içtim her seferinde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar,

      Türkiye'de satılan Guinness'lerle ilgili "Bu çok sulu ya" şeklinde bir muhabbet olduğu doğru. Birçok arkadaşımdan duydum bu şikayeti, hatta ben de deneyimledim. Sonrasında, yurt dışında içerken de bu argümanı kenarda tutarak içtim ve sonuç: evet yurt dışındaki Guinness'te de aynı sulu tat.

      Sonrasında üzerine biraz düşmüştüm bu işin, birçok bira forumunda Guinness'in tadı için "watery" şeklinde yorumlar yapılıyor. Aslında içtiğiniz Çin malı bir Guinness değil, ondan emin olabilirsiniz. Dünyanın diğer barlarında da aynı markanın/fabrikanın ürünleri satıldığı için bize tırt bir şey itelemediklerinden eminim. Aslında bu durum Guinness'in tadına has bir şey. %4.2 gibi düşük bir alkol ve kullanılan suyun yumuşaklığı bu sulu tadı veriyor diye düşünüyorum.

      Aslında, tat bakımından da çok karakteristik bir bira değil Guinness. Şekli, şemali, sunumu, bardakta renk değiştiren görüntüsü ve otantik havasıyla insanları cezbeden bir bira. Bir PR başarısı olduğu tartışılmaz. Martin Lindstrom'un Buyology adlı bir kitabı var, satın alma davranışlarını etkileyen kampanya vs. inceleyen. Guinness'in "perfect head" alması için geçen süreyi beklemek istemeyen müşteriler başka biralara yöneliyorlar. Peki Guinness ne yapıyor bunun karşısında? "Good things come to those who wait" sloganıyla durumu lehine çeviriyor!

      Ben seviyorum, o ayrı. Ama, misal, bir Duvel ya da Schneider Weisse Tap 5-6 kadar kompleks bir bira değil. Leffe bile Guinness'ten daha aromatik bence.

      Görüşmek üzere.

      Sil
  2. Arkadaşlar ben guinness i yaklasık 20 seneden beri içiyorum. Sizin söylediğinizi biz de istanbul da bir çok mekanda yasıyoruz. Çünkü Guinness de en önemli şey sirkülasyon yani bir fıçıyı açtığınızda o gün içinde bitirmeniz gerekiyor ki bitiremezseniz de o fıçıdan bir daha içmemeniz gerekiyor. Ama ne yazık ki Türkiye de bu böle değil bir fıçıyı 3 veya 4 günde ancak bitirebiliyorlar onun için içine su eklenmiş tatsız bir şeyle karşılaşıyorsunuz. Ben de epey araştırdıktan sonra istanbul da yabacıların ağırlıkla gittiği bir pub buldum ki buraya gelen irlandalılar genelde kendi ülkelerinin dışında hiç guinness içmemelerine ragmen sadece bu barda içiyorlar ve nedeninin de sirkülasyonun fazla olması sebebiyle taze olduğunu söylüyorlar. Bu mekanda Guinness gerçekten çok lezzetli bence denemekte yarar var . U2 istanbul irish pub
    Alper Beyhan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar,

      Verdiğiniz bilgi için çok teşekkürler. Gayet faydalı oldu. O zaman sirkülasyonun daha çok olduğu zamanlarda ve mekanlarda Guinness içmekte fayda var. Guinness sevenlere duyuralım :)

      Sil
  3. Arkadaşlar, Uk seyahatlerimde İrlanda biraları ile tanışmıştım. Açıkça Guinnessi gördüğümde sevinmiştim. Yaklaşık 2 aydır içiyorum ama 2 gün önce büyük bir alışveriş merkezinden aldığım Guinness kutu birayı içerken ağzıma bir şey geldi, ağzımdan çıkardığımda, yaklaşık 3-4 cm boyunda kıvrılmış bir solucan olduğunu gördüm. İğrenç ötesi bir deneyimdi. Daha da kötüsü bunu firmaya yazdığımda aldığım cevap. Bana eksik bir adres ve çalışmayan bir telefon numarası gönderdiler. Özür dileme nezaketinden bile yoksunlar. 250 yıllık markanın burnu büyüklüğü olsa gerek. Artık damıtılmamış hiç bir şey içmeyeceğim .!

    YanıtlaSil
  4. 24 Haziran 2015 itibariyle İstanbul'da fıçı olarak Guinness bira satan mekan listesi, ben çok aradım benim gibi Guinness'çiler aramasın diye;

    http://guinnessistanbul2015.blogspot.com.tr/


    YanıtlaSil
  5. Malatya Haber Olarak Sizi Takip  Ediyorum Başarılarınızı Diliyorum İyi Bloglamalar :)  

    YanıtlaSil
  6. Naldöken İzban istasyonunun tam karşısındayız. Bira çeşitleri olarak İzmir de en iyisi biziz :)

    - Peroni Nastro Azurro
    - Fuller's London Pride
    - Becks
    - Fuller's London Porter
    - Hoegaarden
    - Fuller's Golden Pride
    - Leffe Blonde
    - Fuller's Frontier
    - Leffe Radıeuse
    - Brewdog Punk IPA
    - Carlsberg
    - Brewdog S.A.M.
    -Guinness
    - Brewdog Dead Pony Pale Ale
    -Corona
    - Gara Guzu
    -Weihenstephaner
    - Meantime
    -Somersby
    - Heineken
    -Duvel
    -Grolsch
    -Samuel Adams
    -Miller
    -Erdinger

    - Paulaner Octoberfest
    - Paulaner Hefe
    - Paulaner Salvator
    - Amstel
    - Apostel Brau


    telefon numaramız : 0232 365 65 11

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar. İstanbul'da yaşıyorum ama ilk İzmir'e gelişimde uğrayacağım. (Bira Sevdası)

      Sil

Instagram

Blogger tarafından desteklenmektedir.

- Copyright © Bira Kültürü & Bira Tadımı -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -